zdrowe-awokado

Dlaczego warto jeść awokado.

Awokado to owoc, który dopiero od kilku lat można kupić w naszych sklepach.

Warto więc poznać jak wiele korzyści dla naszego zdrowia możemy uzyskać, włączając go do naszej diety. Można go jeść na surowo lub zrobić z niego sok.

Przeczytaj dalej artykuł, jeśli nie jesteś pewien, czy powinieneś włączyć go do swojej diety.

Poniżej sześć powodów, które Ciebie przekonają.

1. Awokado jest bardzo bogate w karotenoidy

Awokado zawiera mnóstwo składników odżywczych i karotenoidy – w szczególności luteinę, która chroni przed chorobami oczu. Twój wzrok jest zdecydowanie jednym z najbardziej wartościowych zmysłów i choć prawdą jest, że z wiekiem nieuchronnie się jego sprawność to jest coś, co możemy zrobić, aby spowolnić ten proces, a nawet cofnąć.  Zrównoważona dieta – taka, która obejmuje zjedzenie jednego awokado na dzień jest bardzo dobrym rozwiązaniem, gdyż zawarte w nim karotenoidy – luteina, alfa-karoten, beta-karotenu , tokoferol i zeaksantyna – dostarczają organizmowi potężny ładunek substancji, których nasz organizm tak bardzo potrzebuje. Poza tym, awokado smakuje wyśmienicie i warto go jeść zamiast różnorodnych suplementów.

2. Awokado obniża cholesterol

Zapewne wiesz, że istnieją dwa rodzaje cholesterolu: „dobry” i „zły” cholesterol. Ten ostatni może siać spustoszenie w Twoim organizmie. Jednak łatwo utrzymać go pod kontrolą, jedząc regularnie awokado. Obniża ono poziom cholesterolu w szybki, skuteczny, naturalny sposób bez efektów ubocznych, głównie ze względu na duże ilości kwasu oleinowego, obecnego w  tych owocach. Dzięki wysokiej zawartości kwasu foliowego, pozwala ono obniżyć poziomu cholesterolu LDL co wiąże się ze zmniejszeniem ryzyka wystąpienia chorób serca.

3. Awokado jest sojusznikiem w walce z nadwagą

Jeśli próbujesz stracić na wadze, nie ma łatwiejszego sposobu, aby to zrobić włączając do diety awokado. Te owoce są bardzo bogate w błonnik, które wypełniając żołądek daje poczucie sytości, przez długi okres czasu. Średnio jedno średniej wielkości awokado zawiera około 7 gramów błonnika, zarówno rozpuszczalnego jak i nierozpuszczalnego. Włókna błonnika są niezbędne dla zdrowia układu odpornościowego – szczególnie tego rozpuszczalnego, ponieważ pomagają organizmowi rozkładać węglowodany. Podobne do błonnika efekty uczucia sytości daje również kwas oleinowy. Uczucie sytości jest właśnie tym, co sprawia, że ​​awokado jest sojusznikiem w walce z nadwagą.

4. Awokado obniża ciśnienie krwi

Nadciśnienie tętnicze jest chorobą, która dotyka milionów ludzi na całym świecie i niestety często jest ono ignorowane ze względu na fakt, w początkowej fazie brak jest widocznych jego symptomów. Awokado pomaga obniżyć ciśnienie krwi w naturalny i skuteczny sposób, gdyż zawiera ono potas i magnez – dwie podstawowe substancje obniżające nadciśnienie. Posiadają one wyższą zawartość tych  składników niż większość innych owoców jak np. banany czy kiwi.

5. Awokado poprawi przepływ krwi i poprawia ukrwienie mózgu

Te dwa elementy są połączone ze sobą, gdyż nasz mózg wtedy pracuje poprawnie, gdy krew płynie prawidłowo w całym ciele. Zaburzenia krążenia krwi są bardzo powszechne, a awokado może przyczynić się do poprawy przepływu krwi i jego spożywanie jest szczególnie zalecane osobom dorosłym i w podeszłym wieku.

6. Awokado może zmniejszyć ryzyko raka piersi

Częstość występowania raka piersi wzrosła w ciągu ostatnich kilku lat i jest on znany niestety jako jeden z najbardziej agresywnych typów raka. Na szczęście, zbilansowana dieta, która zawiera co najmniej pół awokado dziennie może zmniejszyć ryzyko raka piersi, dzięki ich wysokiej zawartości jednonienasyconych oleinowy kwas tłuszczowy, witaminy E i luteiny. Awokado są nie tylko bogate w karotenoidy, ale również pomagają organizmowi wchłaniać karotenoidy z innych owoców i warzyw. Te substancje zapobiegają również  rakowi prostaty.  Badania pokazują, że mogą być one dodawane jako część schematu leczenia tej choroby, ponieważ tokoferol zawarty w awokado hamuje wzrost komórek nowotworowych gruczołu krokowego (badania opublikowane w Journal of Nutritional Biochemistry). Witamina E wyłącza również tak zwane „środki sygnalizacyjne”, które stymulują produkcję i reprodukcję komórek rakowych, spowalniając progresję tej potencjalnie śmiertelnej choroby.

Podsumowując, awokado powinny stać się częścią naszej codziennej diety. Należy jednak uważać, aby nie przekraczać zalecanej dziennej ilości awokado, ponieważ owoce te są bardzo tłuste i ich spożywanie może mieć odwrotny skutek w wielkich ilościach – zwłaszcza, jeżeli są spożywane ze względu na ich właściwości odchudzające i wysoką zawartość błonnika.

zdrowe-awokado

Print Friendly